Weź udział w reklamie dostawcy usług naukowych www.metodolog.pl

Posted on Posted in Bez kategorii

meto1

Cześć.

Chcesz wziąć udział w fajnym przedsięwzięciu, a przy okazji wypocząć i zrelaksować się po sylwestrze w SPA (oczywiście dodatkowo zarobić) ? * Czas realizacji zdjęć to 2 godziny wraz ze SPA.

Firma www.metodolog.pl jest dostawcą rozwiązań analitycznych ( statystyka i uczenie maszynowe ), badawczych i metodologicznych w biznesie i nauce.

To nie jest dla Ciebie ? Może znasz kogoś kot by zechciał wziąć udział ? Poleć nas !

Informacje o reklamie.

Jaka rola jest do odegrania?

Zadaniem aktorów będzie przeprowadzenie dialogu na temat statystyki. (więcej informacji jest poniżej v)




Brief.

Sytuacja dzieje się w SPA. Niebiański klimat relaksu ! Cisza, spokój oraz ciepły klimat i dwie relaksujące się kobiety. Rozmawiają one o statystyce, ogólnie jest to bełkot dla normalnego śmiertelnika, ale w kontekście naukowym jest to bardzo sensowne, inteligentne, racjonalne i przyjęte za dobrą praktykę.

Konwencja.

Styl tego ma być widziany jako dialog dwóch przyjaciółek, które są strasznymi plotkarami. Rozmawiają między sobą zgodnie z poniższym scenariuszem ( oczywiście elementy improzwizacji oraz gry aktorskiej są naturalną sprawą ). Odpowiednia intonacja oraz gestykulacja w czasie opowiadania jest konieczna. Trzeba zamienić ten bezpłciowy temat o ” niczym ” na emocjonalnie naładowany komunikat ! Wszelkie wtrącenia i zachowania  typowo niezgodne z naukowym stereotypem są na wagę złota.

Scenariusz – Dialog.

A – Słuchaj, jak Twoja weryfikacja przewidywań w tym nowym badaniu podłużnym ?

Z – aaaa motam się z analizami regresji, ale cały czas mam problem z znalezieniem modelu, który by mi wysetymował wszystko co chcę.

A  – ale jak to ?

Z – Długa historia mała i bez rewelacji, szkoda gadać.

A- Ile my się znamy ?? No Zuzka !?

Z – noooo wieeeem !!!!! Historia klasyk. Testowałam analizy regresji liniowej, lasso, płazę, ale cały czas miałam na wykresach rozrzutu heteroscedastyczność wariancji, reszty nie miały rozkładu normalnego, a współliniowość tak obciążała oszacowania współczynników Beta, że nie było z czego wnioskować !

A – Słuchaj mała, po co Ci ta regresja ? Masz podstawy teoretyczne do wnioskowania o tym tak ? Odpalasz analizę równań strukturalnych, projektujesz schemat korelacji predyktorów wpływających na zmienną wyjaśnianą, bierzesz też pod uwagę efekty mediacyjne i supresji no i  sprawdzasz aproksymacje modelu do danych.

Z – Mówisz ?

A – No jasne ! Ustalasz wyliczenia metodą asymptotycznie wolną od rozkładu, ustawiasz realizację bootstrap na 1000 losowań i masz do tego  95% przedziały ufności dla estymatorów!

Z – No popatrz Ty…

A – No ja Ci mówię ! Nawet jeśli model nie będzie spasowany to ustalasz indeksy modyfikacji od czwórki i korygujesz aproksymację.

Z – O cholera.

A- haaaa mała, nie wiesz jednego !

Z –  Czego ?

A – Może być tak, że masz obserwacje odstające. Usuń je diagnostyką Mahalanobisa i masz wszystko cacy !!!

Z – Jak Ty to robisz to ja nie wiem !

A  – Wystarczy być sobą B)